vrijdag 1 april 2011

Het grote UFO-taboe

11 september 2010, een dag die ik niet snel zal vergeten. Het is een warme nazomeravond en het is net donker. De hemel is indigoblauw maar lichtbewolkt. Ik wandel de laatste ronde met onze hond en loop zoals zo vaak diep in gedachten door onze buurt, vlakbij ons huis. Iets maakt dat ik opeens opkijk  en dan zie ik het; een enorme rode bol aan de hemel. Hij zweeft geluidloos langzaam voorbij. Ik sta aan de grond genageld en mijn hart gaat tekeer. Wat was dat? Mijn moeder vertelt mij al jaren van deze bollen, ze ziet ze regelmatig maar tot nu toe kon ik me er niets bij voorstellen. Niet dat ik haar niet geloofde maar totdat je het zelf hebt gezien kan je je gewoonweg niet voorstellen dat het echt is. Zij vertelt ook altijd dat ze vaak met z’n tweeën komen dus ik wacht af. En inderdaad. Zodra de eerste uit het zicht is verschijnt een tweede rode bol. Ik ben sprakeloos. Er is helaas niemand in de buurt die mijn ervaring kan delen. Als de tweede bol is verdwenen blijf ik nog even staan en laat deze ervaring goed op me inwerken. Ik voel me heel gelukkig en opgewonden. Voor mij is dit het bewijs dat ze er echt zijn. Wie? Geen idee maar ik heb altijd gedacht dat ZE er zijn. Het universum is zo groot, wij zijn vast niet de enige bewoners.
De volgende dag ga ik op zoek naar een verklaring. Voor mezelf weet ik zeker dat het geen vliegtuig, geen Chinese lantaarn of satelliet was. Wat ik heb gezien was een UFO. Aangezien de letterlijke verklaring van het woord ufo; unindentified flying object is, een onbekend vliegend object, lijkt me dat niet te vergezocht. Al google-end kom ik tot de conclusie dat ik niet de enige ben die ze ziet vliegen. Er zijn vrijwel dagelijks ufo meldingen in Nederland die voldoen aan dezelfde omschrijving maar er zijn ook andere vliegende objecten. Er is zelfs een ufo meldpunt. Wat verder speurwerk leert mij dat er wereldwijd vele ufo’s worden waargenomen. Er zijn zelfs ufo hotspots, onder andere in Mexico en Chili. Ook zijn er al veel landen die hun ufo-files hebben vrijgegeven, documenten waarin officiële meldingen worden bijgehouden door de overheid. Ik ben verbaasd over de hoeveelheid aan informatie die er beschikbaar is. Waarom weet ik daar niets van? Nu ben ik niet het type dat elke dag naar het journaal kijkt en de krant napluist maar dit had ik toch graag geweten. Ik check via het internet de berichtgeving in de reguliere media maar daar is weinig te vinden. Toch vreemd als je bedenkt dat er wel uitgebreid wordt geschreven over een actrice die nieuwe naaktfoto’s heeft laten maken of een voetballer die is aangekocht door een andere club. Het feit dat er wereldwijd ufo’s worden gezien lijkt mij veel interessanter. Maar waarom wordt er niet over ufo’s geschreven?
Op 13 oktober 2010 worden op klaarlichte dag in Manhattan door duizenden mensen witte bollen in de lucht gezien. Deze ooggetuigen leggen dit ongewone fenomeen bovendien vast op foto en film en diverse nieuwsstations maken er een item over. Op de verschillende alternatieve nieuwssites wordt deze gebeurtenis juichend gemeld. Ook verschijnt dit onderwerp wereldwijd in de mainstream media  van o.a. Verenigde Staten, China en Frankrijk maar in de reguliere media van Nederland blijft het stil. Alleen het jeugdjournaal heeft een kort item over het ongewone fenomeen. In een opwelling stuur ik een boze mail aan nu.nl. Waarom wordt zoiets niet vermeld? Ik heb geen reactie gekregen. Ik ben er nog steeds niet achter waarom de mainstream media niets meldt over ufo waarnemingen. Onlangs zijn er beelden op internet verschenen van een ufo boven de Dome of the Rock in Jeruzalem. Vanuit 3 verschillende posities wordt een vliegend object gefilmd. Al met al is het vrij spectaculair en het ziet er authentiek uit. Maar ook hier wordt in de reguliere media niets over gemeld. Blijkbaar is het een onderwerp waar niet over gecommuniceerd mag worden maar wellicht is het nu tijd om het taboe te doorbreken.
Op internet wordt er veel gesproken over een naderende disclosure; de bekendmaking van het bestaan van buitenaards contact. Er wordt gespeculeerd over een datum en over wie het uiteindelijk bekend zal maken. China wordt genoemd maar ook Amerika. Het lijkt alsof niemand de eerste wil zijn die met dit nieuws naar buiten komt maar ook niemand wil de laatste zijn. Het is tenslotte niet niks. Er wordt gevreesd voor paniek onder de mensheid als dit naar buiten komt maar die paniek misschien juist worden voorkomen door open te zijn. Het hoeft nog geen vaststaand feit te zijn, alleen de vermelding dat er objecten worden waargenomen en dat wordt onderzocht wat het zou kunnen zijn is op dit moment misschien voldoende, dan is men tenminste voorbereid.  
Ter geruststelling; voor zover ik heb kunnen nagaan komen de buitenaardsen niet om onze wereld te vernietigen of om ons massaal te ontvoeren. Nee, ze komen juist om ons te helpen om de puinhoop op te ruimen die we met z’n allen hebben gemaakt op deze aarde. Vervuiling en honger zijn de grootste punten die aangepakt zullen worden. Het is even wennen aan het idee maar het zou niet gek zijn toch? Als je bedenkt dat het 100 jaar geleden nog niet voor te stellen was dat wij nu wereldwijd kunnen communiceren met een klein mobieltje... waarom zou het dan niet mogelijk zijn dat er elders in het universum ook beschavingen zijn die al wel hebben ontdekt hoe ze tijd en ruimte kunnen overbruggen? Van mij mag het gebeuren. Beam me up scotty!

1 opmerking:

  1. Dit is een interessant artikel. Ik lees wel (veel) Nederlandse kranten, maar over ufo’s heb ik nooit een artikel gevonden. Ik kan me er ook wel iets bij voorstellen omdat, ware ik journalist, niet zou weten waarover ik zou moeten schrijven behalve over het feit dat er ufo’s zijn gesignaleerd. Ze zijn gezien, maar niemand die weet hoe zo’n ufo voelt (uit welk materiaal opgebouwd?) en ufo-wezens ooit gesproken heeft (maar ze sprekend natuurlijk ook niets in aardse talen). Ze kunnen het luchtruim binnenkomen zonder dat de radar en de luchtmacht ze kunnen zien - of wel soms? -, laat staan tot landen dwingen. Dan sta je redelijk machteloos als journalist/verslaggever. En kranten, zo is mijn indruk, zijn in ons land zo commercieel, dat ze hier de inschatting hebben gemaakt dat dit onderwerp niet commercieel valt uit te buiten. Zijn wij Nederlanders niet misschien gewoon te nuchter en willen wij eerst meer onderzoek over dit thema, zodat er iets inhoudelijks valt over te dragen aan het lezerspubliek? Gewoon maar wat vragen…
    J.W. Jongejans

    BeantwoordenVerwijderen