dinsdag 29 maart 2011

Waarom een blog?

Als kind was ik al geïnteresseerd in allerlei bijzondere zaken zoals de sterren en planeten, leven elders in het universum en wat er met je gebeurt als je dood bent. Zelfs als klein kind kon ik niet geloven dat alles ophoudt bij de dood. Ik heb altijd gedacht en gevoeld dat er meer was tussen hemel en aarde.

Later toen ik groter werd schoof ik deze gevoelens en gedachten opzij omdat ik me als puber met heel andere dingen bezighield hoewel het altijd op de achtergrond aanwezig was. Doordat ik getrouwd ben met een nuchtere man die zich helemaal niet bezighoudt met dit soort zaken zijn deze gevoelens lange tijd zorgvuldig ergens achter in de kast verstopt gebleven. Maar tijdens een periode van ziekte in 2009 realiseerde ik me dat ik deze gevoelens niet langer kon onderdrukken. Ik moest mijn ‘zweverigheid’ accepteren als onderdeel van MIJ. Vanaf toen heb ik als het ware mijn eigen ‘eat, pray, love’ ervaren. En ik heb geleerd dat je helemaal geen zweverig type hoeft te zijn om in ‘iets’ te geloven.

Ik heb veel geleerd over spiritualiteit, verschillende religies en stromingen maar ook over de verschillende manieren om contact te maken met de ‘andere zijde’. Ik heb consulten gehad van astrologen, numerologen, mediums, tarotisten en aurazieners. Ook heb ik me verdiept in verschillende vormen van alternatieve geneeswijzen, in het feit dat ons lichaam niet alleen bestaat uit vlees en bloed maar ook uit energie en ik heb manieren leren kennen om gezonder en bewuster te gaan leven. Ik voelde me steeds beter en mijn fascinatie voor deze onderwerpen werd alleen maar groter. 

Als klap op de vuurpijl werd mijn oude interesse voor het universum weer nieuw leven ingeblazen  door het zien van 2 prachtige rode bollen in de lucht. Dit gebeurde in september van 2010. Toen ik ging zoeken op het internet wat het geweest zou kunnen zijn kon ik mijn ogen niet geloven. Ik was bepaald niet de enige die ze ‘ziet vliegen’. Mijn zoektocht leidt me steeds verder in deze wondere wereld en hoe verder ik ga, hoe meer puzzelstukjes op hun plaats vallen. Ik heb onderweg bovendien veel leuke, lieve en bijzondere mensen leren kennen die me steeds een stukje verder op weg helpen bij mijn eigen ontwikkeling.

We leven in een bijzondere tijd en steeds meer mensen worden zich daar van bewust. Ik vind het leuk om op deze manier mijn interesses en ervaringen met andere mensen te kunnen delen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten