zondag 11 september 2011

Waren de aanslagen van 9 september 2001 een ‘inside-job?’

Het is al weer 10 jaar geleden dat de aanslagen op de Twin Towers in New York hebben plaatsgevonden. Wereldwijd waren mensen in shock en we leefden allemaal mee bij het zien van de verschrikkelijke beelden van een vliegtuig wat zo de toren invliegt. Een gebeurtenis die we nooit zullen vergeten. En dat blijkt ook, 10 jaar na dato. Niet alleen is er nog steeds veel pijn en verdriet bij betrokkenen en nabestaanden maar ook is er nog steeds veel angst. Want wie doet nu zo iets? In wat voor wereld leven wij dat zo iets kan gebeuren? Waar ben je nog veilig tegenwoordig?
De meningen over de ware toedracht zijn nogal verdeeld. Algemeen wordt aangenomen dat het om een terroristische aanslag gaat van Al Qaida onder leiding van de inmiddels overleden Osama Bin Laden. Dit verhaal wordt al 10 jaar lang door de media wereldwijd aan de mensen voorgeschoteld.
Maar er is ook een andere theorie, namelijk dat het zou gaan om een inside-job, een opzettelijk plan onder leiding van niemand minder dan voormalig president Bush, om de torens te laten instorten en de schuld op Al Qiaida te schuiven.
Nu ben ik persoonlijk niet in de positie om daar een inhoudelijk verhaal over te houden maar als je gaat zoeken op internet dan lijkt er genoeg bewijs te zijn voor deze theorie. Toen ik zelf voor het eerst dit artikel las over de ware toedracht van de aanslagen van 9/11 kon ik het niet geloven. Ik ben er echt een dag van slag van geweest. Maar sinds ik het ‘alternatieve’ of misschien beter gezegd, het echte nieuws volg kom ik het regelmatig tegen. Het wachten is op de dag dat er genoeg mensen dapper genoeg, en misschien ook machtig genoeg zijn om deze theorie aan het licht te brengen. Het is op zijn minst iets wat serieus onderzocht zou moeten worden. Hieronder een van de vele videos over het onderwerp.


Voor wie meer wil weten over dit onderwerp:

1 opmerking: